۱۳۸۷ فروردین ۲۲, پنجشنبه

خود ِ آزاد (برای دوست)

بنام هستی ساز
دوست عزیزی که از پیش آمدی ناراحتی یا بهتر بگم ، اون پیش اومد یه جورایی حالت رو بد و بهم ریخته کرده؛حالا که حتی شاید بی هدف به net اومدی و راهت به این خونه افناده ، بیا چند لحظه (یا دقیثه)همه چیزای حال بد کن توی مغز و فکرمونَُ خاموش کنیم و با هم باشیم.
... خوب من خاموش کردم نوبت تو ِ.
...؟حالا می شه شروع کرد و اول من می برمت یه جایی؛بذار رو حساب خودخواهیم که واقعا الان هستم و ازش لذت می برم. تو یه حرکت سریع خودمُ از کل این جریان (Happenings)می کشم بیرون و می رم عقب ویکم بالا تا بتونم بهتر ببینم که داره چی می شه ؟؟ (تا اینجا تصاویر بی حرکت هستن)
حالا Play رو میزنم . تا چند لحظه فقط نگاه می کنم. از اینجا همه چیز یه جور دیگه ست؛حتی بعضی مفاهیم طور دیگه ای تعریف میشه . می تونم بفهمم که پازل زندگی رو باید طور دیگه ای ببینم. "باید بذارم تا پیش بره" رو می فهمم.اون پیش اومدَرو طور دیگه ای می بینم . یا حال بدم برای چیزی ِ که خودم بوجود آوردم (کاملا مستقیم)،که با این دید می فهمم که خوب کردم و حالا هم باید ... اینطوری که هیچی بدست نیاوردم و فقط از دست دادم!پس باید یاد بگیرم که دیگه ... نکنم تا حالم انقدر بد بشه .
یا اینکه باعث اون من نیستم (که اگه می خوای درست پیش بره باید صداقت بیرحمانه ت رو فعال کنی و تا اونجایی که بلدی احتمال دستکاری قوانینُ چک کنی تا احتمال فرافکنی ت خیلی کم شه)،که در این صورت با این زاویه دید می فهمم که این پازل رو وقتی پیش اومد ِ حال بد کنه (البته نظر من هر پیش اومدی ِ) نباید با بردار محلی که توش هستی بررسی کنی؛باید تا جایی که می تونی در بازه کلی تری از جریان هستی بررسی ش کنی و بدون که دلیل بعضی پیش اومدها بعدها معلوم میشه .آروم باش و صبور و از همه مهمتر بدون و بدون و بدون که خدا رو فراموش نکنی(البته تو هر حال و نه فقط تو دردسرهات)؛ و باز می گم :
آروم باش و صبور و از همه مهمتر بدون و بدون و بدون که خدا رو فراموش نکنی.
بازهم فراموش نکن که درس ت رو از اون بگیری یا بهتر بگم درسی رو که باید ، بگیری . وگرنه سیستم هستی اینه که اگه موردی که باید بگیری رو نفهمی (در واقع پیغام پیش اومد رو نگیری)،دوباره از این نوع برات پیش می آد ... تا زمانی که بفهمی.خیلی از چیزهایی که بد بنظر میان (در حال) ، طور دیگه ای هستن که ممکن ِ تصورش رو نکنی .
امید خردمندانه ، آرامش خاطر، باز کردن چشم ها برای دریافت پیغام و صبر .
و این رو هم بدون که برای همه پیش می آد و باید بیاد.
من توصیه هایی رو که خودم لازم دارم به تو می کنم.چون می دونی که همینجوری آدم ها چیزهایی رو به دیگران توصیه می کنن که خودشون بیشتر از همه نیاز دارن !
به هر حال دیدم که این حرف ها بدون در نظر گرفتن فرد،اتفاق و شرایط ، میتونه کمک باشه و نوشتمش .

۳ نظر:

ناشناس گفت...

salam.postetoon jaleb bood .man reshtam computere chand sale pish ke raje be barname nevisie az bala be paiin mikhundam be in fekr kardam ke age too zendegi ham intori negah konam yani az bala be paiin cehghadr masael avaz mishe,kheili az negaraniha bi mored mishe va albate negaranihaiiam shayad ezafe beshe.

ناشناس گفت...

سلام پیام خوبی بود آقا وحید
گر بسوزد باغت انگوری دهد
در میان ماتمی سوری دهد
آ« شل بی دست را دستی دهد
کان غمها را دل مستی دهد

ای کاش ایمان سراینده این اشعار به قلب ما راه پیدا کنه

ناشناس گفت...

strongly agree....