۱۳۸۷ فروردین ۱۹, دوشنبه

درباره فیلم Mirror Mask

این انیمشن-فیلم که از این پس تو این نوشته اسمش :"ا-ف" ِ ، توسط یکی از بزرگترین گرافیست های دنیا ساخته شده.در باره این شخص و تجربیاتش و ... شما رو دعوت می کنم تا سری به Search بزنید.

در ادامه ، تجربه شخصی من در دیدن چهار مرحله ای این "ا-ف" اومده :

(1)این"ا-ف" پخش می شد و من با جزء جزء جلوه های ساختاری بصری جذاب و عجیب ولی دلنشین این هنر ، پرواز میکردم.

(2)مرحله 1 در دستانم و حس میکردم با عبور از (1) این قابلیت داده می شد که بتونم کلمات و جمله ها و موضوع سطحی فیلم که شبیه یک داستان تکراری بود رو بفهمم.با گذشت حدود نیمی از فیلم یکدفعه در تناسب خاصی رو از (1) و (2) دیدم که سریعا تبدیل شد به یک مفهوم ، که این مفهوم همیشه درونم بوده! چیزهایی من رو صدا میزدند تا عمیق تر بشم- به چیزی که سازنده میخواد- و در این حال شمه هایی از مفهوم "سایه ها" به چشم اومدن و ... .اما بنظرم اومد حرفهای بیشتری برای شنیدن هست که به (3) رفتم.

(3)مراحل (1)و(2) در دستانم و یافتن خودم در میان Shadow Process Concept دیدم. ولی نه به طریق بیان یونگ و یونگین ها بلکه به طریقی که خو سازنده فکر میکرد.
اما نظر بنده در مورد شدت یا حجم مفهوم بیان شده به نسبت کل مفهوم یاد شده :

" یک مقدمه بسیار قوی در مقیاس کوچک اما به بهترین نحو بیان"

برای من این فیلم جزء ازش نمی شه گذشت ، ندیدنش دیوانگی ِ و ... هستش.
(4) در طول پخش این واقعا اثر تکان دهنده آنقدر سمبل های موجود در ناخودآگاه جمعی رو می بینی که چشات گرد میشه و حتی به مفهوم آنیما و آنیموس هم رحم نکرده و ... .
خیلی علاقه مندم که برای این فیلم یه جلسه حسابی برگذار بشه ، اونوقت حتماً مغزتون آتیش می گیره!

هیچ نظری موجود نیست: