۱۳۸۷ خرداد ۲, پنجشنبه

ما ، تاثیرها و ...، اولین جملات

شاید فکر کنی که تمومه ، دیگه نمی شه که تو بخوای یه روزی یکی ُ ...
بهتر ِ انرژی زیادی طلف نکنی ؛ چون تو نمی دونی که دیگه نمی شه ، شاید اصلا وجود نداره !
یعنی این طرز فکر درست ِ ؟!


واقعاٌ چی می شه که یه اتفاقی تو زندگی هر کسی می افته که در پی اون یه حقیقت براش روشن می شه ؟ خودش اتفاق رو به سمت ِ خودش می کشه یا اتفاق اون رو ؟ آیا اینکه کدوم درست ِ ، روی حقیقت روشن شده و شکل گرفته تاثیر نداره ؟!
اصلا اتفاق چی هست ؟ چطوری می افته ؟



تو یک نوع طبقه بندی می شه افتادن اتفاق رو به پنج حالت مجزا تقسیم کرد:
1- اتفاق رو هرکدوم از ما به تنهایی و آگاهانه بوجود میاریم ؛ بنابراین چیزی نیست جز تاثیر کنش ما تو هستی که حقیقتی فردی و آگاه برای ما می سازه.
2- اتفاق رو هرکدوم از ما به تنهایی و ناخودآگاهانه بوجود میاریم ؛ بنابراین چیزی نیست جز تاثیر کنش ما تو هستی که حقیقتی نه لزوما فردی (که می تونه جمعی هم باشه ) و نا آگاه برای ما می سازه.
3- اتفاق رو جمعی از ما و آگاهانه بوجود می آره ؛ بنابراین چیزی نیست جز تاثیر کنش جمعی از ما تو هستی که حقیقتی جمعی و آگاه و یا ناخود آگاه برای ما می سازه.
4-اتفاق رو جمعی از ما و کاملا ناخود آگاهانه بوجود می آره ؛ بنابراین چیزی نیست جز تاثیر کنش جمعی از ما تو هستی که حقیقتی جمعی و ناخود آگاه برای ما می سازه.
5- تو جمع ِ بوجود آورنده اتفاق عده ای آگاهانه و عده ای ناخودآگاهانه عمل می کنن ؛ بنابر این چیزی نیست جز تاثیر کنش جمعی از ما که دو حقیقت فردی و جمعی ِ نه لزوما در راستای یک مفهوم و آگاهانه یا ناآگاهانه برای ما می سازه.

اگه از اون هایی که به تنهایی می سازیم بگذریم که خُب می شه با اندکی فکر انواع اونها رو فهمید ، می رسیم به اونهایی که به یه طریقی تو جمع ساخته و ... می شن.

آیا می دونیم سهم هریک از ما در زندگی دیگری چه چیزهایی هست ؟
شاید هم برای جواب به این سوال نباید از اونهایی که به تنهایی می سازیم ، بگذریم.

...

فاکتور های زیادی هستند که حال ِ واقعی و حال حقیقی رو می سازن که می تونن حتی مشترک باشن .

...



اما در این میون کدوم حقیقت ِ که قابل بیان به عنوان خط مشی برای یک جمع ِ ! چراکه همین حقیقت ها هستن که ایجاد ِ حق می کنن . چرا بعضی ها با تاثیر های واقعاٌ در جهت رکود در هستی فکر می کنن که حق دارن یا بهتر بگم با این توهم زندگی می کنن که :"راهنما" هستن برای یک جمع ؟! آیا جنس نمی تونه جهت رو اشتباه و بلکه به عکس نشون بده ، اونم جنسی از یک جنس ؟! تناقض ها و تشابه ها در دوانتهای یک مفهوم هستن ؛ ولی این یه پاره خط نیست ، بلکه یک دایره است ! پس باید بدونیم که نقاط تمیز ، به راحتی قابل تشخیص نیستند .

هیچ نظری موجود نیست: